Flyttstäd

Hade varken träffat pappa eller gunnel sen jag åkte till magaluf så idag drog jag dit för en uppdatering av våra liv. Men där hann jag knappt innanför dörren innan jag stog med skurhink och trasa i handen. "Mäklaren kommer imorgon, hjälp till och städa i några timmar så bjuder jag på middag". Sagt och gjort, efter pappas order och några timmars slit från hela familjen med hjälp av hundarna (läs stoppklossar), var huset skinande rent. Kastade oss därefter in i bilen och fick bord på Akropolis med en charmig grek till servitör. Beställde in mängder med souvlaki, entrecoute och tzatsiki, precis som förr i tiden, och kort därefter var det soprent på tallrikarna. Sen åkte vi hem och fick en bildbomb på nya huset. Underbar lya som troligtvis kommer få mig att bli norrköpingsbo på halvtid. Åtminstone 25 procentare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0