Stockholm - 10 gånger lugnare än New York

Vid niotiden igårmorse hämtade pappa och jag upp nejra och sen fortsatte vi ner till sthlm. Vi var framme i kista vid halv 11 tiden ungefär och då gick pappa direkt in till Philips för att jobba och jag och nejra fortsatte till kista gallerian. Där kärade vi båda ner oss i en tröja vi hittade på BikBok, men den fanns självklart inte i vår storlek. Men jag måste tillägga att personalen där inne var sjukt trevlig, där har gävle något att ta efter! Sen tog vi tunnelbanan in mot stan där vi käkade en varsin Qp-cheese meny och sprang in och ut i varenda butik utan att vi hittade något. Eller jag köpte iaf en tunika inne på gina tricot, men jag hade ju hoppats på att hitta meeer! Fast istället blev jag ju inte mycket mer pank än vad jag var innan.

Vid fyratiden mötte vi upp mormor på plattan och så gick vi till en tapasrestaurang vid stadsteatern där hon bjöd oss på mat, sweet :)<3 Nån timme senare tog hon t-banan hem och jag och nejra bestämde oss för att ta det tidigare tåget hem. Så vi skyndade iväg mot centralstationen för att kolla upp när pendeltåget gick. Sen hade vi några minuter över så vi gick till hemköp där jag köpte godis och nejra en tidning. Hade tänkt hinna hälsa på Nikolina, min kusin, också men det hann jag inte :( Riktigt tråkigt eftersom det var ett tag sen! Sen satte vi oss iaf på pendeln till Upplands Väsby där vi fick vänta ett bra tag så vi roade oss genom att ta kort :D Tillslut kom vårt tåg som tog oss till Skutskär där vi fick damp eftersom bussen som skulle ta oss vidare till gävle åkte innan nån hade hunnit hoppa på den från att tåget kommit fram. Men det kom en buss till sen som tur var så vi slapp stå och frysa ihjäl! Tack för en uuunderbar dag nejra :D<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0