Ge järnet!

Jag läste nyss nejras inlägg om att skärpa sig med pluggningen, och vafan nu blev jag också riktigt peppad för att verkligen ta tag i det här. För om jag ska kunna nå dom mål jag har i livet måste jag ju ligga i riktigt rejält nu. Det är nu jag bygger grunden för framtiden. I 7:an och halva 8:an pluggade jag jämt, verkligen jämt! Jag ville alltid nå toppresulat och misslyckades jag blev jag riktigt besviken på mig själv men satsade ännu hårdare istället. Och som det gav resultat!! Men dom senaste åren har jag tappat lusten och koncentrationen helt. Jag pluggar bäst på natten när det är knäpptyst i hela huset, men istället blir jag tröttare och tröttare för varje natt som går. Eftersom jag somnar långt in på natten och går upp tidigt hamnar jag som i en ond cirkel. Jag ska tvinga, verkligen tvinga mig själv att plugga på dagtid nu för att komma i säng i tid. Så att jag är utvilad dagen efter och kan prestera bra i skolan också. Och inte somna stup i kvarten som händer lite allt för ofta nu för tiden... Dessutom måste jag försöka hitta ett bra ställe att plugga på. Då menar jag inte hemma eftersom det alltid är en massa liv och rörelse här, inte lugn och ro för fem öre, haha :)

Nu ska jag gå den sista kvällsrundan med nero och sen ska jag plugga biologi! Godnatt<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0