Historian om Adam

Som jag lovade i ett tidigare inlägg ska jag nu berätta vem Adam är, haha. Det hela började för några helger sen då jag och tess hade varit på hockey och precis satt oss på bussen. När vi satt där och sjöng lite smått kom det fram två killar och två tjejer till oss. Den ena killen hälsade på tess och då körde hon med vår raggningsreplik: - Well hello there, have we met before? Adam, som han så fint presenterade sig som, trodde då att tess inte var svensk. Så han frågade vart hon kom från. Då svarade hon Phoenix, USA. Och sådär fortsatte det hela vägen från Läkerol Arena ändå upp till söder. Då hade vi präntat i honom att tess var från USA och bara var på besök i Sverige, att hon var min kusin, att hon skulle börja studera på Harvard, att hon skulle åka tillbaka till USA om några veckor igen osv ,osv... Samtalet var förstås på engelska hela tiden men det var riktigt svårt att hålla sig, haha! Dessutom började tess att skratta vissa gånger när han skämtade på svenska men han verkade inte fatta det. Sen fick han våra nummer och han har pratat med tess både på mobil och sms några gånger. Det roliga med det hela är att tess verkligen ska åka till USA nu till helgen, så hon kommer ju att försvinna från gävle ett tag. Men i januari kommer hon hem igen, och då kommer det att bli jävligt kul när hon måste avslöja sig, haha :D:D

Så i lördagsnatt vid 12 tiden pratade tess med honom och han ville att vi skulle mötas. Så vi fyra tjejer tog bussen ner till stan där vi träffade honom och hans två kompisar. Hans kompisar var lika lättlurade och gick på allting dom med. Så nu är det ytterligare två stycken som tror att hon är från USA. När vi stod där och pratade med honom i lördags började hon att skratta igen när han drog ett skämt på svenska, men han märkte ingenting den här gången heller.

Hahaha, jag börjar alltid garva så fort jag börjar tänka på det här. Sjukt kul är vad det är! :D Men nångång måste ju sanningen fram, det lovar jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0