18-års firande

LÖRDAG:
Dagen började med att mamma kom hem hit till pappa eftersom vi två skulle laga all mat inför söndagen då min släkt skulle komma, och dessutom skulle jag färga håret. Men när verkningstiden för färgningen tog slut och jag skulle skölja ur håret fanns det inget vatten! Total panik! Efter lite samtal hit och dit fick vi reda på att vattenledningarna hade gått sönder och att det kunde ta ett bra tag innan det blev lagat. Så där stod jag, med kliande färg i håret, och inte en droppe vatten i hela huset. Så mamma fick gå hem och hämta bilen och sen fick vi packa in alla matvaror och köksutrustning där, totalt åtta stora papperskassar. Dessutom hade vi nero med oss i bilen, pjuh. När vi väl kom hem till mamma sköljde jag ur håret snabbt som satan (25 minuters övertid) och sen började vi med maten. Fem pajer och två chokladtårtor.

Vid 5 tiden kom tjejerna hit och eftersom allt hade gått rent ut sagt åt helvete tidigare under dagen hade jag inte hunnit fixa mig, så jag satte igång med det direkt. Sen gick jag in i vardagsrummet eftersom jenny aldrig kom med nagellacket hon skulle hämta, och där hade tjejerna ordnat en surprise! Så fort jag klev in i rummet började dom sjunga för mig och sen fick jag tårta, skumpa och en present som visade sig vara ABBA-singstar :D Så vi käkade tårtan som var skitgod och sjöng singstar för full hals tills klockan började närma sig halv åtta då vi tog bussen till Interpool. Kom dit vid åttatiden och en halvtimme senare fick vi in maten, för min del blev det clubsandwich med pommes. Lite senare anslöt också josef, gq, jonas och pontus :) Sen skulle vi betala och där blev det bara en massa krångel som tillslut ordnade sig och vi fortsatte till call-up trapphuset i väntan på bussen. När klockan sen blev 23.20 tog jag och tess bussen till lexe med grabbarna och nejra, jenny och carro åkte till sätra. I lexe blev det rundpingis, sång för mig efter tolvslaget, lustgas, bastu, snörullning och dusch. Sen missade vi sista bussen hem och fick ta en taxi till brynäs där vi somnade runt 4-5 tiden.






SÖNDAG:
Tog 10 bussen hem där jag duschade och fick pannkaksfrukost av tjejerna :) Sen fixade jag mig och åkte hem till pappa för att förbereda innan släkten kom. Där hemma var också gunnel, nico och kenzo så tillsammans med nero blev det tre hundar i huset! Vid 3 tiden kom släkten och då fick jag en massa presenter, blommor och ljuvlig sång från farmor och farfar :) Sen käkade vi pajer, bröd, sallad, chokladtårta, fika + en massa annat och hade jättetrevligt hela kvällen. Pappa pratade inför alla en stund sen innan dom sjöng för mig och jag måste erkänna att jag blev tårögd :´)



TACK FÖR EN GRYM FÖDELSEDAG ALLA NI SOM VAR MED OCH TACK FÖR ALLA PRESENTER OCH MEDDELANDEN, KUNDE INTE BLI BÄTTRE :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0