Grand Finale

Ja gårdagen, vart ska man börja? Vi hade som sagt GRAND FINALE igår eftersom det var sista helgen på året tillsammans med brudarna, dock svek nejra och carro men matilda joinade oss istället :) Blev en riktigt lyckad kväll, både nyktert och lyckat på samma gång! Det hände så himla mycket igår så jag får dela upp det i flera inlägg.

Vid halv fyra tiden igår kom jenny hem till mig och då började vi fixa oss, dricka julmust och dunka infinity (min mamma hatar nog den låten vid det här laget). Sen gled vi upp mot Läkerol Arena, highheels och isunderlag är ingen bra kombination, där vi fick stå i kö ett tag eftersom det var kroppsvisitering av snygga vakter. Precis innan det var vår tur insåg jag att jag skulle bli visiterad av Adam (som jag kan berätta om i ett senare inlägg), så jag kastade över jenny på min sida och själv gick jag till den andra vakten, haha. Väl inne i arenan träffade vi tess och så gick vi bort mot ståplatsläktaren. Där vart vi tvungna att utföra en kupp tillsammans med Tommy för att kunna ta oss in.

4 minuter innan nedsläpp gapade brynäsklacken nästan tom medan Djurgårdsklacken fick alla andra att gapa med tanke på hur dom ägde hela arenan med sitt tryck. Men i sista sekund dök killarna och trumman upp och brynäsklacken kom igång lite, men inte fullt så bra. Matchen i sig förstörde idioten till domare Rönnmark. Seriöst, det var riktigt jävla pinsamt att se hur han tog sina beslut :@ I andra och tredje perioden blev det riktigt bra tryck i brynäsklacken och i avbrottet när Brynäs mål skulle videogranskas fick vi sms från flera stycken om att vi hade blivit tvkändisar, haha :D Sen fick tess ragg av en kille som ville att jag skulle ta kort på dom hela tiden. Det var kul i början men mot slutet blev han lite väl tafsig... Matchen slutade 3-3 och efteråt hade vi varken någon röst eller energi kvar med tanke på hur galna vi var under matchen, så jävla kul var det!

När matchen var slut hälsade vi på skarp, josef & co och sen tog tess bussen hem till sig och jenny och jag gick hem till mig och dunkade ännu mer infinity innan vi tog bussen till tess. Där var också matilda och vi sjöng singstar tills dom rösterna vi knappt hade från början var helt borta. Sen gick vi ner i köket och åt pepparkakor och drack mjölk och sen tog vi bussen ner mot stan. Och fortsättningen får ni veta senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0